CDD2301C - Nivell A2: Revoluciona la teva manera d'ensenyar. Tecnologies digitals per a l'aprenentatge

  • Àrea temàtica:

    Competència digital docent (CDD)

  • Modalitat:

    En línia

  • Nivell:

    Internivells

Professorat:

Ferran Adell Espanyol

Dates:

Del 15 de gener al 15 de febrer de 2024

Dies:

Connexió lliure

Hores:

Connexió lliure

Total hores:

60

Lloc:

En línia

Tarifes
Col·legiat/ada:

0,00 €

No col·legiat/ada:

0,00 €

Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores:

0,00 €

Inscriu-t'hi

Afegir a la cistella

Farem una introducció a l'ús crític de les tecnologies digitals (TD) per a l'ensenyament-aprenentatge. Els docents treballaran entorn dels grans eixos de l'aplicació de les TD a les aules. Aquesta formació es planteja com un treball transversal de les 6 àrees associades a la CDD. Així, es treballaran les metodologies més importants per a la inclusió de les TD a les aules, tant pel que fa a l'ensenyament com a l'avaluació i la retroacció de l'alumnat.

A més, es formarà els docents en l'ús dels LMS més rellevants, la selecció i creació de continguts digitals enriquits i les vies per empoderar els estudiants fent servir les TD com a potenciadores de la seva implicació en el procés d'aprenentatge. La formació, centrada metodològicament en l'ABP, s'esdevindrà en un entorn d'aprenentatge digital que serà alhora un espai per a l'exposició de continguts digitals i metodologies per a l'aprenentatge a partir de TD.

El curs es farà en una modalitat asíncrona i virtual, la disponibilitat permanent del formador per al suport i la tutela garanteixen la consecució dels objectius del curs.

La metodologia principal que s'usarà és l'aprenentatge basat en projectes, que permet un treball pràctic i aplicat i potencia la transferibilitat dels resultats. Per a cada una de les àrees treballades s'oferiran als docents recursos audiovisuals i textuals per formar-se en les competències necessàries.

  • Mòdul 1: Introducció a les tecnologies per a l'aprenentatge: metodologies i eines principals.
  • Mòdul 2: Definició del pla pedagògic per a l'aprenentatge amb l'ús de les TD (objectius, continguts, avaluació, etc.). Selecció i configuració (bàsica) d'un LMS per a la pràctica docent i inici del projecte personal (àrea temàtica i orientació de la proposta).
  • Mòdul 3: Creació de dinàmiques educatives amb eines digitals per a la consecució dels objectius consignats al pla docent. Selecció i creació dels continguts digitals enriquits necessaris.
  • Mòdul 4: Posada en comú i treball col·laboratiu.
  • Mòdul 5: Test, revisió i compleció dels projectes finals.

Ferran Adell Espanyol

Ferran Adell és professor titular i investigador als Estudis d'Informàtica Multimèdia i Telecomunicacions de la UOC. Filòsof, Informàtic i Doctor en Network and Information Technologies. Les seves línies de recerca principals versen sobre l'elearning i l'edutech, el videogame-based learning i els impactes socials i filosòfics de les tecnologies digitals. Expert en diversos camps: gestió i disseny de l'aprenentatge digital, gamificació dels processos d'aprenentatge, formació del professorat en competències digitals, ètica i intel·ligència artificial generativa. La seva experiència docent s'allarga ja a més de 20 anys, en els que ha cobert la pràctica totalitat de l'espectre educatiu. Ha impartit classe a Universitats com la UAB, Elisava, UB, UOC, entre d'altres. A banda, té una llarga experiència professional com a informàtic, consultor digital, maquetador web i gestor de plataformes per a l'aprenentatge (LMS).

Del 15 de gener al 15 de febrer de 2024