A24002 - Nou currículum: L’avaluació amb nova mirada

  • Àrea temàtica:

    Metodologia d'aula i innovació educativa

  • Modalitat:

    En línia

  • Nivell:

    Internivells

  • Reconegut:

    R

Professorat:

Mireia Valdés Llonch

Dates:

El curs s'inicia el dia 1 de cada dos mesos (1 d'abril, 1 de juny), i té una durada de dos mesos.

Dies:

Connexió lliure. Forma't al teu ritme!

Hores:

40

Total hores:

40

Lloc:

En línia

Aquest curs forma part del Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.

Tarifes
Col·legiat/ada:

80,00 €

No col·legiat/ada:

100,00 €

Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores:

80,00 €

Inscriu-t'hi

El curs s'inicia el dia 1 de cada dos mesos (1 de febrer, 1 d'abril, 1 de juny), i té una durada de dos mesos.

Tindreu accés al curs el dia 1 de mes, següent a la vostra inscripció.

Afegir a la cistella

Aquest curs ofereix als docents eines per entendre com funciona l’avaluació seguint el nou currículum, interioritzar l’avaluació formadora i formativa i analitzar la normativa actual per saber-la aplicar a l’aula i obtenir estratègies d’avaluació pràctiques i efectives. Ofereix als docents coneixement sobre què són les rúbriques, el diari d’aprenentatge, tipus d’avaluació o la coavaluació, entre d’altres.

  • Aprendre la importància del model d’avaluació segons la normativa actual
  • Descobrir el potencial d’aplicar estratègies d’avaluació per competències per repensar la metodologia a l’aula, en forma d’avaluació formativa
  • Aprendre estratègies concretes per avaluar competencialment

Mòdul 1: Contextualització

1.1 Què són les competències i què vol dir que un alumne/a és competencial

1.2 Què entenem per “avaluar per competències”

1.3 Model d’avaluació actual: recorregut per la normativa

Mòdul 2: L’avaluació segons el nou currículum

2.1 Finalitats d’avaluar per competències

2.2 Tipologia d’avaluacions

2.3 Funció pedagògica de l’avaluació per competències: avaluació formativa i formadora

2.4 Criteris d’avaluació 

Mòdul 3: Estratègies per avaluar de manera competencial 

3.1 Tècniques i instruments

3.2 Avaluar per aprendre

3.3 L’aprenentatge cooperatiu

Mireia Valdés Llonch

 

 

  • Participar activament en un fòrum on es plantejaran diferents models d’eines per avaluar competencialment i reflexionar sobre la incidència de cada un d’ells en l’aprenentatge de l’alumnat.
  • Elaborar un document on es representin maneres d’avaluar a un grup-classe partint d’un cas fictici. Caldrà justificar-ho.
  • Elaborar un pla estratègic d’autoavaluació i de coavaluació per a un grup d’alumnes de primària o secundària.
Descripció del torn Dies Hores diàries Professor/a Aula Streaming Mode
01-abr., 31-maig 40 Mireia Valdés Llonch Presencial