Meritxell Blay Boquera
Del 19 de gener al 30 d'abril de 2024
Divendres
De 17 a 19 h
40
En línia
Ha estat sol·licitat el reconeixement d'aquest curs dins el Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. En aquests moments es troba pendent de resolució.
280,00 €
400,00 €
280,00 €
La nova convocatòria d’oposicions, en un nou marc legal en procés d’implantació, tindrà com un dels eixos vertebradors la necessitat d’elaborar una programació didàctica basada en situacions d’aprenentatge per tal de ser defensada segons la nova llei educativa, els nous currículums, una concreció a l’aula i una part pràctica que està per determinar.
A més, la importància que sembla que la nova convocatòria donarà a aquesta part didàctica, fa que la seva elaboració i preparació i siguin clau per assolir l’èxit d’aquesta part.
Aquest curs vol ser una ajuda per a tots els aspirants en la delimitació del nou marc legal, l’elaboració de temes i la seva adaptació a l’aula, i la creació d’una programació sencera en situacions d'aprenentatge.
Metodologia
Aquest curs combina les trobades en línia, que tindran lloc a través de la plataforma Microsoft Teams, amb un treball personal i individual de les activitats encomanades, que es concreten tot seguit. Es combinaran així les trobades presencials amb treball personal, amb un total de 40 hores.
Activitats
A) Objectius del curs:
B) Objectius del desenvolupament de la programació didàctica:
C) Objectius de l’elaboració de temes
Bloc 1: Marc legal
Anàlisi del Decret de currículum de l’educació bàsica i del batxillerat en relació amb les nostres matèries.
Bloc 2: Elaboració de temes
Bloc 3: Elaboració de la programació didàctica
Unitat 4: Defensa de la unitat didàctica
Unitat 5: Supòsits pràctics
Preparació i assaig dels supòsits pràctics
Llicenciada en Filologia Clàssica per la Universitat de Barcelona (UB). Continua els estudis amb el programa de doctorat en Estudis Hispànics i Romànics a la Universitat Rovira i Virgili (URV). Comença la seva tasca docent com a professora de Llatí, Grec i Cultura Clàssica a secundària i batxillerat. S’interessa també pel patrimoni i l’arqueologia i cursa el Màster en patrimoni arqueològic i recursos culturals a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Combina la seva tasca docent amb la científica com a investigadora adscrita a l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC), on du a terme projectes educatius. Treballa també per la divulgació i la difusió de la cultura clàssica i dirigeix l’Associació de Professorat de Clàssiques de Catalunya (APLEC), amb la qual efectua diferents activitats per a alumnat i professorat de Clàssiques.
Cal acreditar el 80% d’assistència virtual.
Cal lliurar les tasques demanades pel professor (el 70%, com a mínim) a la plataforma Moodle.
Per determinar