CDD2303B - Nivell B2: Reptes i oportunitats de la IA generativa en l'aprenentatge, un canvi de paradigma

  • Àrea temàtica:

    Competència digital docent (CDD)

  • Modalitat:

    En línia

  • Nivell:

    Internivells

Professorat:

Ferran Adell Espanyol

Dates:

Del 15 de gener al 15 de març de 2024

Dies:

Connexió lliure

Hores:

Connexió lliure

Total hores:

70

Lloc:

En línia

Tarifes
Col·legiat/ada:

0,00 €

No col·legiat/ada:

0,00 €

Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores:

0,00 €

En aquesta formació es proposa un treball avançat entorn de la IA generativa. Els processos d'ensenyament-aprenentatge s'hauran d'adaptar a un nou conjunt d'eines que transformaran com cerquem i consumim la informació, i com creem continguts en tots els àmbits.

El funcionament i l'aplicació d'aquesta tecnologia requereixen uns coneixements digitals força avançats, per tant l'hem pensat per a un nivell B2 de la CDD.

Proposem una formació en dues etapes:

En la primera, els docents es formaran en el funcionament de la IA generativa, la seva constitució, les opcions disponibles, les vies d'ús com a eines per a l'aprenentatge, les metodologies d'implementació educativa relacionades i els límits ètics que cal tenir en compte.

En una segona fase els docents generaran un projecte docent transferible en el qual la IA generativa tingui un paper protagonista, per tal de formar els estudiants en el seu ús i entendre'n els límits ètics i tècnics. La metodologia principal que usarem és l'aprenentatge basat en projectes, en un entorn asíncron i virtual d'aprenentatge guiat.

El formador, expert en l'anàlisi i l'ús d'aquestes tecnologies, acompanyarà els docents durant tot el procés.

  • Mòdul 1. Introducció a la IA generativa: possibilitats, reptes i límits.
  • Mòdul 2. Experimentació en primera persona: creació textual, gràfica i audiovisual amb la IA generativa, per a la creació de recursos educatius digitals.
  • Mòdul 3. Automatització de processos i creació guiada amb IA generativa.
  • Mòdul 4. Planificació i desenvolupament d'un projecte educatiu amb l'ús de la IA generativa: metodologies, continguts i dinàmiques. Impacte en l’estratègia digital de centre (EDC).
  • Mòdul 5. Implementació a l'aula: consideracions ètiques i metodològiques de l'ús de la IA al centre educatiu.

Ferran Adell Espanyol

Ferran Adell és professor titular i investigador als Estudis d'Informàtica Multimèdia i Telecomunicacions de la UOC. Filòsof, Informàtic i Doctor en Network and Information Technologies. Les seves línies de recerca principals versen sobre l'elearning i l'edutech, el videogame-based learning i els impactes socials i filosòfics de les tecnologies digitals. Expert en diversos camps: gestió i disseny de l'aprenentatge digital, gamificació dels processos d'aprenentatge, formació del professorat en competències digitals, ètica i intel·ligència artificial generativa. La seva experiència docent s'allarga ja a més de 20 anys, en els que ha cobert la pràctica totalitat de l'espectre educatiu. Ha impartit classe a Universitats com la UAB, Elisava, UB, UOC, entre d'altres. A banda, té una llarga experiència professional com a informàtic, consultor digital, maquetador web i gestor de plataformes per a l'aprenentatge (LMS).

Del 15 de gener al 15 de març de 2024