Mireia Martín Millán
Del 3 al 6 de juliol
De dilluns a dijous
Horari intensiu de 9 a 14 h
20
Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
Curs reconegut dins el Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
70,00 €
115,00 €
70,00 €
El cromatisme ha estat un aspecte essencial al llarg de la història de l’art. En aquestes sessions ens endinsarem en el món del color a través de pigments, teories del color, moviments artístics i artistes per tal d’educar la mirada i poder gaudir més de les obres que observem. La intenció és donar eines per traslladar aquesta mirada a l’aula i formar millor el nostre alumnat de qualsevol etapa educativa.
Les sessions previstes tenen tres hores de durada cadascuna. Les hores restants corresponen al treball individual dels assistents.
Metodologia
La formació serà eminentment teòrica, amb propostes pràctiques que, en la mesura del que sigui possible, les portarem a la pràctica a l’aula. També caldrà assistir a la visita al MNAC, on posarem en pràctica la nostra mirada colorista. Els assistents hauran de combinar les sessions presencials amb les de treball autònom.
1. Presentació del curs (objectius, sessions, bibliografia, etc.). Pigments i tècniques. Des de la prehistòria i l’antiguitat clàssica
2. Presentació de diverses teories del color. De Newton a Malevitx
3. Observació i anàlisi d’obres de diversos moviments artístics entorn de l’ús del color i l’aplicació de diverses tècniques, materials i teories. Simbologia i significats
4. Recull d’obres d’artistes que creen amb el color, ja sigui amb pigments com amb la llum. Artistes del color. Pigments i llum
5. Reproducció d’obres d’art enfront d'experiència davant de l’obra. Visita a la sala d’Art Modern del MNAC. Recorregut per tal de posar en pràctica les propostes de les sessions anteriors.
Del 3 al 5 de juliol, de 9 a 13 h
Dijous dia 6 de juliol, visita al MNAC