Francesc Reina González
Del 26 al 30 de juny
De dilluns a divendres
De 16 a 18.30 h
20
Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
Curs reconegut dins el Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
70,00 €
115,00 €
70,00 €
El nou currículum de batxillerat inclou la nova matèria Creació literària. Les indicacions de què disposem, de moment, són molt genèriques i obertes. Considerem que s’han de prendre decisions formatives en relació amb què i com considerar la "creativitat" dins de la literatura en un curs inicial de batxillerat.
És una oportunitat per accedir al tresor de les nostres literatures des de la perspectiva de l’autor, el nostre alumnat.
El curs cerca presentar enfocaments diversos (tres possibilitats) per treballar la matèria a l’aula. També s’introduiran eines sobre com abordar la creació a l’aula i fabricar algunes activitats d’exemples.
Metodologia
Barcelona (1966). Llicenciat en Filologia Hispànica. Catedràtic de secundària de Llengua Castellana i Literatura. Doctor en Lingüística per la Universitat de Barcelona. Professor associat a la mateixa universitat. Formador de l'àrea de llengua i didàctica amb diferents interessos dins d'aquests àmbits (l'accés a la docència, la gramàtica competencial i la creació literària). Ha publicat edicions divulgatives d'obres de la literatura castellana, com ara Tres sombreros de copa de Mihura, o les Novelas Ejemplares de Cervantes.