Mireia Valdés Llonch
De l'1 al 12 de juliol
Curs de dilluns a dijous (12 h), i divendres sessió plenària dialogada i debat posterior (3 h, assistència obligatòria). Total 15 hores
Connexió lliure. Curs asíncron
15
En línia
Ha estat sol·licitat el reconeixement d'aquest curs dins el Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. En aquests moments es troba pendent de resolució.
45,00 €
65,00 €
45,00 €
Aquest curs ofereix eines al docent per gestionar el lideratge dins el centre educatiu, ja sigui amb l’alumnat, les famílies o l'equip docent.
Parteix de la necessitat actual de liderar un centre educatiu, per tant d’interferir directament en el benestar emocional de la comunitat educativa i, alhora, aprendre estratègies per liderar centres per a l’èxit educatiu.
Metodologia
La meva proposta és una combinació metodològica de part teòrica i exercicis pràctics. Són cursos molt dinàmics amb vídeos i exemples reals. Les activitats són 100% reflexives i d'interiorització de la informació del dia a dia real del docent.
Mòdul 1: Introducció al lideratge educatiu
Què entenem per lideratge educatiu
Recorregut històric del lideratge i del lideratge educatiu
Tipus de lideratge
La importància del lideratge als centres educatius
Mòdul 2: El docent líder
Característiques del líder
Reptes del líder en el sistema educatiu actual
Tècniques de gestió d’equips
Coach docent: la motivació del líder
Mòdul 3: Liderar el canvi
Motivació per liderar el canvi
El lideratge efectiu
Tècniques de lideratge als centres educatius
Estratègies de participació activa d’alumnes, famílies i equips docents
Mòdul 4: Avaluar el lideratge
Repensar l’educació: liderar models d’èxit educatiu
Reflexions sobre la incidència del líder en el canvi
El perquè de l’avaluació de persones i processos
Tècniques d’avaluació del líder i del lideratge
Participar activament en un fòrum on es plantejaran diferents models de lideratge i reflexionar sobre la incidència de cadascun als centres educatius.
A partir de l’exposició d’un cas, cal elaborar un pla d’actuació per millorar la gestió d’un equip docent que presenta problemes de cohesió.
Cal elaborar un document on es representin maneres d’integrar el lideratge per incentivar la participació activa de les famílies dins el centre educatiu.
Elaborar un pla estratègic d’autoavaluació de la tasca del líder partint d’un supòsit fictici.